briddle

Workshops

Veel websites zien er best netjes uit en ook de aangeboden diensten en producten zijn commercieel interessant maar... deze websites spreken hun bezoekers niet aan! Ze zijn de online equivalent van een verkoopmedewerker die achter een balie in een tijdschriftje blijft zitten lezen. Als je je bezoekers niet aanspreekt laat je klanten lopen!

Mensen die je website voor de eerste keer bezoeken zullen vaak terughoudend zijn om een E-mail adres of telefoonnummer te geven in de eerste stadia van oriëntatie wanneer je hun beslissing het meeste kunt beïnvloeden. Zoals elke winkelmedewerker je kan vertellen vergroot het aanspreken van bezoekers de kans om hen iets te verkopen (of hun contactgegevens te krijgen)! 

Marketingstrategie

Bezoekers worden niet meteen klant en moeten vaak meerdere keren met je in aanraking komen voordat ze iets van je kopen. Bezoekers doorlopen hierbij verschillende stadia. Het is belangrijk om bezoekers aan te spreken op een manier die past bij het stadium waarin ze zich bevinden:

  • Bewustwording - Waarom wil ik dit product? (zichtbaarheid)
  • Evaluatie - Wat is het beste merk? (geloofwaardigheid)
  • Voorkeur - Waarom dit bedrijf? (aantrekkelijkheid)

Je unieke aanbod

Hoeveel klanten ingaan op je aanbod hangt eigenlijk altijd af van de 4P's van marketing: Plaats, Product, Prijs en Promotie.

Ondernemers hebben vaak de neiging om zich op een zo breed mogelijke doelgroep te richten. Ze bieden veel verschillende producten en diensten aan voor veel verschillende klanten. Ze denken dat ze hierdoor meer kans hebben op opdrachten, maar het omgekeerde is waar. Omdat een heleboel ondernemers zich ook zo breed mogelijk aanbieden val jij niet meer op!

Klanten hebben meestal een specifiek probleem of een specifieke wens waar ze een oplossing voor zoeken en waar ze geld voor willen uitgeven. Ze herkennen zichzelf en hun problemen niet in een algemeen verhaal, maar zijn op zoek naar een specialist.  

Nieuwsgierig geworden?

Bekijk dan hieronder de workshops en neem contact op!

Van digibeet tot webmaster

Van digibeet tot webmaster

Wat is de rol van je website? Hoe beweeg je bezoekers ertoe om klant te worden (conversie)? Het komt elke eerste maandag van de maand van 09:00 - 13:00 allemaal aan bod.

Onderneem het

Onderneem het

Hoe krijg je klanten? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat is professionaliteit? Het komt elke eerste maandag van de maand van 20:00 - 21:00 allemaal voorbij in deze workshop voor starters.